Prin teatru, elevii îşi exersează lectura, memoria, capacitatea de comunicare orală, de adaptare la atmosfera specific a unor astfel de situaţii. Copilul implicat într-o astfel de activitate va reuşi să-şi învingă inhibiţiile, emoţiile, să se manifeste spontan şi dezinvolt, să se integreze într-un grup. Acestea sunt obiectivele pe care mi le propun de fiecare dată la începutul activităţilor.
Fiecare curs începe cu o etapă de încălzire, care constă într-o serie de jocuri pregătitoare. Aceste exerciţii recreative şi vesele vor conduce treptat spre o dinamică a grupului şi spre jocul teatral.
Cursurile se desfăşoară într-o ambianţă relaxată şi prietenoasă. Astfel, elevii vor putea dezvolta noi relaţii cu alţi colegi, vor descoperi importanţa muncii în echipă şi vor putea să îşi exploateze imaginaţia, exprimându-se liber. Prin exerciţii simple şi jocuri, vom inventa personaje, situaţii şi poveşti amuzante. De fiecare dată elevii cercului de teatru de la Palatul Copiilor Tulcea se reîntorc nerăbdători pentru noi provocări.
Alături de elevii mai mari, care au experienţa muncii în echipă, am realizat pe parcursul anilor de lucru în cadrul echipei de profesori de la Palatul Copiilor Tulcea, proiecte educaţionale judeţene şi regionale: „Leru-i ler”, “Unitate în Diversitatea Europeană”, “Caragiale – contemporanul nostru”, “Eminescu la ceas aniversar” .
În anul 2016 elevii cercului de teatru au fost selectaţi în cadrul unui proiect POSDRU “Drum cu Prioritate”. Alături de actori profesionişti, aceştia au realizat 6 filmuleţe educaţionale pe tema abandonului şcolar, învăţând multe lucruri utile. Profesionalismul lor a fost răsplătit prin vizionarea unuia dintre ele de peste 1,6 milioane ori. https://www.youtube.com/watch?v=rb3IByq0_hI
PROFESOR COORDONATOR ANETA MICU