Educația este un proces complex şi de durată. Ea cuprinde educția științifică şi tehnică. La acest proces dorim să formăm deprinderi, să creem aptitudini, să modelăm personalitatea, prin activitățile de electronică–robotică-astronomie.
Activitățile tehnico-aplicative au fost şi vor rămâne un punct de atracție pentru copii, tineri și chiar adulți, ca o alternativă a activităţilor nefaste care evoluează ca un flagel. Cea pe care o propunem să se desfășoare în cadrul unor instituții extrașcolare vine în întâmpinarea cererii copiilor şi tinerilor dornici de afirmare.
Electronica reprezintă o disciplină cu caracter tehnic dar şi științific care se ocupă cu studiul sistemelor fizice neliniare electric (dispozitive electronice) şi al circuitelor care includ aceste elemente (circuite electronice) și mecanice controlate printr-un mediu informatic.
Conform unei alte definiții electronica este o ramură tehnică bazată pe proprietățile, comportarea şi controlul electronilor.
În cadrul activității de electronică se studiază toate componentele electronice, circuitele simple cu aceste componente în cadrul grupelor de începători. În cadrul grupelor de avansați studiul este orientat pe componentele integrate și microcontrolere.
Pornind de la descifrarea celor mai simple noțiuni de curent electric şi componente electronice, de la construirea celor mai simple montaje până la cele mai complexe, se dorește formarea unor abilități practice şi de ce nu chiar a unor aptitudini. În timp aceasta devine o pasiune sau chiar o profesie.
Echipamentul electronic se folosește în sisteme electrice industriale şi la centralele electrice. Practic vorbind în zilele de azi electronica este omniprezentă și de neînlocuit.
În cadrul activității de Robotică se îmbină electronica cu electromecanica, asistate de mediul informatic. Roboții construiți la această activitate sunt destinați competițiilor, de nivel înalt FTC – First Tech Challange sau nivel mediu pentru competiții regionale/naționale cu diferite nivele de complexitate. Se lucrează atât pe platforma Arduino cât și pe alte tipuri.
Astronomia nu trebuie confundată cu astrologia, o pseudoștiință care încearcă să prezică destinul persoanelor pe baza traiectoriilor unor obiecte cerești.
Încă din vremuri istorice astronomia ca știință s-a bazat în afara muncii profesioniștilor în domeniu și pe descoperirile făcute de amatori.
Este de ajuns un binoclu pentru a observa planetele, nebuloasele, roiurile de stele, etc.. Astronomii amatori nu au acces la instrumente foarte performante, însă pasiunea lor face ca rezultatele descoperirilor sa fie în unele cazuri de mare valoare.
Cu cât descoperim mai multe taine ale Universului, cu atât mai mult se adâncesc întrebările:
Înainte de a fi pasiune, cerul ne atrage prin farmecul şi misterul său.
Cu fiecare noapte petrecută sub cerul senin, se adaugă o bijuterie sufletului şi un plus la observațiile efectuate, dorind să devenim mai buni, mai înțelepți.
„NOI SUSŢINEM DESCOPERIREA, CREAŢIA, INVENŢIA ŞI COMPETIŢIA!”
Profesor: Niculae Dobrescu